Hogyan használhatom a technológiát az egészségemért?
Mindenki, aki rendelkezik személyi igazolvánnyal, tud regisztrálni a Kormányablakban az Ügyfélkapuba, amelyen belül van az EESZT rendszer. Ebben meg lehet nézni a laboreredményeket, leleteket, javaslatokat, recepteket.
Regisztráció az EESZT-be
A háziorvosi rendelők és a szakrendelők a betegek részére külön idősávot tartanak fenn azoknak a betegeknek, akik a telemedicinális konzultációt választják.
Ez lehet telefon, videohívás, e-mail, sms.
Érdeklődjön orvosánál ezekről az idősávokról
Kapcsolattartás a rendelővel
Minden rendelő ezt maga alakítja ki a megkereséseknek és leterheltségeknek megfelelően. A szokásos válaszadási idők:
-telefon/videotelefon: visszahívás 4 ó-n belül
-SMS: válasz 8 ó-n belül
-e-mail: válasz 1 héten belül
Milyen gyorsan várhat választ?
A technológiai fejlődés lehetővé teszi, hogy betegként az egészségügyi adataimhoz hozzájussak az internet segítségével és az orvosommal is kapcsolatba tudjak lépni biztonságosan
Betegtájékoztató wwww.diabet.hu/telemedicina
Ha a betegsége miatt eszközöket használ, pl. vérnyomásmérő, vércukormérő, szívritmus mérő, légzésmérő, EKG - akkor célszerű olyan eszközöket kérni, vásárolni, amelyek rögzítik a mért adatokat és ezeket az adatokat továbbítani is tudja az eszköz az orvosának.
Milyen eszközöket használjak?
Az egészségügyi adatok érzékeny adatok, ezért a továbbításukra csak biztonságos csatornát használjon. Ezek közül néhány példa: Signal, Telegram, Viber, zárt rendszerű orvosi applikációk, az orvos hivatalos rendelői vagy kórházi e-mail címe.
Melyik kommunikációs formát használjam?
A kórházak, szakrendelők igyekeznek szervezési és egészségügyi információt, oktatást adni a betegeknek. Keresse a kórházak, rendelők ilyen oldalait: weboldal, facebook csatorna, youtube csatorna, twitter, instagram. Ezeken a felszíneken hiteles oktatóanyagokat, információkat talál a különböző betegségekről.
Hogyan lépnek a kórházak kapcsolatba a beteggel?
A nyilvános közösségi média felületeket nem szabad egészségügyi adatok továbbítására használni. Ha ezen kezdeményez beszélgetést, orvosa nem fog válaszolni.
Pl: facebook, messenger, instagram, WhatsApp
Melyik kommunikációs formát NE használjam?
A technológia fejlődése lehetővé teszi, hogy időnként távolról kérjen javaslatot, ellátást. A fenti tanácsok betartásával ezt biztonságosan megteheti. Tisztában van az egészségügy, hogy ez nem helyettesíti a személyes megjelenést, azonban két kontroll között kényelmes módja lehet a tanácsadásnak a technológia használata.
Együtt megoldjuk a távoli betegellátást!
CSP-DB-20-0014
Készítette az MDT Digitalis Diabetes munkacsoportja Dr Kántor Irén vezetésével