Hogyan használhatom a technológiát az egészségemért?

Mindenki, aki rendelkezik személyi igazolvánnyal, tud regisztrálni a Kormányablakban az Ügyfélkapuba, amelyen belül van az EESZT rendszer. Ebben meg lehet nézni a laboreredményeket, leleteket, javaslatokat, recepteket. 

Regisztráció az EESZT-be

A háziorvosi rendelők és a szakrendelők a betegek részére külön idősávot tartanak fenn azoknak a betegeknek, akik a telemedicinális konzultációt választják.

Ez lehet telefon, videohívás, e-mail, sms.

Érdeklődjön orvosánál ezekről az idősávokról

Kapcsolattartás a rendelővel

Minden rendelő ezt maga alakítja ki a megkereséseknek és leterheltségeknek megfelelően. A szokásos válaszadási idők:

-telefon/videotelefon: visszahívás 4 ó-n belül

-SMS: válasz 8 ó-n belül

-e-mail: válasz 1 héten belül


Milyen gyorsan várhat választ?

A technológiai fejlődés lehetővé teszi, hogy betegként az egészségügyi adataimhoz hozzájussak az internet segítségével és az orvosommal is kapcsolatba tudjak lépni biztonságosan 

 Betegtájékoztató    wwww.diabet.hu/telemedicina

Ha a betegsége miatt eszközöket használ, pl. vérnyomásmérő, vércukormérő, szívritmus mérő, légzésmérő, EKG - akkor célszerű olyan eszközöket kérni, vásárolni, amelyek rögzítik a mért adatokat és ezeket az adatokat továbbítani is tudja az  eszköz az orvosának. 

Milyen eszközöket használjak?

Az egészségügyi adatok érzékeny adatok, ezért a továbbításukra csak biztonságos csatornát használjon. Ezek közül néhány példa:  Signal, Telegram, Viber, zárt rendszerű orvosi applikációk, az orvos hivatalos rendelői vagy kórházi e-mail címe. 

Melyik kommunikációs formát használjam?

A kórházak, szakrendelők igyekeznek szervezési és egészségügyi információt, oktatást adni a betegeknek. Keresse a kórházak, rendelők ilyen oldalait: weboldal, facebook csatorna, youtube csatorna, twitter, instagram. Ezeken a felszíneken hiteles oktatóanyagokat, információkat talál a különböző betegségekről. 

Hogyan lépnek a kórházak kapcsolatba a beteggel?

A nyilvános közösségi média felületeket nem szabad egészségügyi adatok továbbítására használni. Ha ezen kezdeményez beszélgetést, orvosa nem fog válaszolni.

Pl: facebook, messenger, instagram, WhatsApp

Melyik kommunikációs formát NE használjam?

A technológia fejlődése lehetővé teszi, hogy időnként távolról kérjen javaslatot, ellátást. A fenti tanácsok betartásával ezt biztonságosan megteheti. Tisztában van az egészségügy, hogy ez nem helyettesíti a személyes megjelenést, azonban két kontroll között kényelmes módja lehet a tanácsadásnak a technológia használata. 

Együtt megoldjuk a távoli betegellátást!

CSP-DB-20-0014 

Készítette az MDT Digitalis Diabetes munkacsoportja Dr Kántor Irén vezetésével