9
A szakmailag eredményes és hatékony távkonzultációhoz szükséges néhány előkészületet megtenni.
Készítse elő a TAJ kártyát, az egészségügyi személyzet egyéb személyes azonosítást is kérni fog (név, születési hely és időpont, anyja neve).
A beteg pontos beazonosítása szükséges
1
2
BETEGTÁJÉKOZTATÓ diabet.hu/telemedicina
Az alábbi táblázatban összefoglaljuk, hogy hogyan lehet szabályosan és eredményesen telefonon keresztül orvosi segítséget kapni.
FONTOS SZABÁLY
HOGY
HATÉKONY LEGYEN A TÁVKONZULTÁCIÓ
Foglaljon időpontot a konzultációra
A háziorvosi és a szakrendelők elkülönített időpontot tartanak fenn a távkonzultációt igénylő betegek részére. Érdeklődjön ennek lehetőségéről és az adott idősávra kérjen időpontot
Örülök, hogy az interneten az EESZT-ben minden orvosi adatomat meg tudom találni, így nem kell magamnál hordanom
A magánrendelések és laborok adatai
Az EESZT-ben a magánrendelések részletes adatai nem szerepelnek, ezért fontos, hogy az eredeti dokumentáció legyen előkészítve
4
A tünetek és panaszok összeírása
A telemedicinalis konzultáció során is a legzavaróbb panaszok összegzésével készüljön. Amennyiben vannak eszközök, amelyek adatait is meg szeretné beszélni, pl. vércukormérő, EKG, pulsus- vagy vérnyomásmérő- ezek adatait küldje át előzetesen orvosának.
6
Korábbi orvosi leletek,
adatok előkészítése
A háziorvosnak vagy a kezelőorvosnak fontos, hogy eddig milyen betegségei voltak a betegnek. Ezekről csak a pontos információ segít a tanácsadásban
3
Mielőtt elmegyek az orvosomhoz, mindig összeírom, hogy miket szedek. Így teszek telefonálás előtt is.
KÁNTOR JÁNOSNÉ
Nyugdíjas
A rendszeres gyógyszerek összeírása
Nagyon fontos, hogy orvosának pontos információja legyen az alkalmazott gyógyszerekről, azok adagjáról és egyéb egészségügyi eszközök adatairól
5
8
9
Honnan telefonáljon?
Mivel az egészségügyi adatok bizalmasak, ezért keressen egy nyugodt, csendes környezetet, ahol nyitottan tud beszélni az egészségi állapottal kapcsolatos tünetekről, panaszokról, amely néha intim is lehet
Mikor telefonáljon?
Krónikus betegség esetén a gondozó orvosnak az előjegyzett időpontban.
Akut megbetegedés esetén a háziorvosnak a telefonos konzultációra fenntartott időpontban.
Halaszthatatlan sürgősségi állapotban az Országos Mentőszolgálatnak: 112, 104
Készítette az MDT Digitális Diabetes munkacsoportja, Dr. Kántor Irén vezetésével CSP-DB-20-0014
7
Ki telefonálhat?
Telefonos vagy video konzultáció esetén csak kompetens személy: nagykorú szülő, gondviselő, közeli hozzátartozó telefonáljon
Nagyon kényelmes, hogy a szokásos gondozói kontrollra nem kell a kórházba menem, otthonról is tudok beszélni az orvosommal
SZABÓ ESZTER
Egyetemista
Készüljön fel a telefonos konzultációra. Legyen biztos abban, hogy az egészségügyi személyzet is felkészült, hogy a technológiai lehetőségeket használva Önnek a legtöbb segítséget megadja